fredag den 12. december 2008

Tid til en indrømmelse

Ok nu er det vist tid til at lukke nissen ud efter alle disse år! En indrømmelse om en fobi, som umiddelbart kan virke ret underlig: jeg er bange for The Muppet show!

No kiddin'!

Jeg har siden barnsben fået det meget ubehageligt, når "mupperne" tonede frem på skærmen. Virkelig fysisk ubehag, som gjorde at jeg var nød til at skrue væk fra kanalen. Og ikke kun det at se på dem, også bare lyden af dem (som selvfølgelig gav billeder i hovedet). Af samme grund har jeg heller aldrig set et helt afsnit færdigt og ved i det hele taget ikke rigtigt, hvad showet handler om - endsige humoren i det!

Dertil kan jeg tilføje at "Vinden i Piletræerne" også er noget af en gyser for mig! Puha ham Hr Tudse er en uhyggelig fyr at løbe på alene. Fraglerne kan lige gå an, hvis jeg tager mig sammen - og af samme grund har jeg valgt et billede af dem her til bloggen (de andre var altså for uhyggelige at se på!) Underligt nok har "Anne og Lotte" dog aldrig haft samme skræmmeeffekt på mig!

Jeg har aldrig mødt andre med en lignende fobi - fobi for dukker på pinde - og tænker om det jeg er et enkeltstående unikt tilfælde eller ?

Her er min top 3 over uhyggelige programmer med dukker (på pinde):
1. Muppet Show
2. Vinden i Piletræerne
3. Jullerup Færgeby

Andre der har det på samme måde (eller er jeg bare underlig)?

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Vinden i Piletræerne er nu ikke "dukker på pinde". Det er bare almindelige dukker, der flyttes rundt på.