tirsdag den 13. juli 2010

At blogge om mad!



Andre har gjort det før mig!

Denne blog har været en død sild længe men nu skal der ske noget! Andre har allerede gjort det, andre vil gøre det sidenhen! Redder det verden eller har vi brug for flere blogs om mad? Nej! ER der nogen, der gider læse med? Muligvis ikke! Men når man tænker på hvad man skal lave til aftensmad allerede når man står op (!), altid har et større mas med at finde på noget til frokost og ender med at stæse rundt i frokostpausen samt læser kogebøger i sengen om aften... ja så er der nok ikke noget at gøre!!

Det startede med, at jeg så filmen "Julie and Julia" for nyligt. Her på det seneste har passionen for mad slumret lidt - måske fordi jeg ikke har de rette omgivelser at bedrive stor kogekunst i. Filmen handler på den ene side om den berømte amerikanske kogebogsforfatter Julia Child, som revolutionerede det amerikanske køkken i starten af 1960'erne med sin finere franske madlavning i kogebogen "Mastering the art of french cooking". Bogen kan vel sammenlignes med vores allesammen "Frøken Jensen". Samtidig foregår handlingen også i 2002, hvor Julie Powell sætter sig for at lave alle 524 opskrifter fra kogebogen på et år OG blogge om det.

Det at jeg så filmen kombineret med en artikel i madmagasinet "Mad!" om at blogge om mad, gav mig blod på tanden til at springe ud i at blogge om mad.

I artiklen fra "Mad!" siger livsstilsekspert "Anne Glad": "man ringer jo ikke til veninderne og fortæller, at man lige har bagt en kage - man skriver det på internettet". Ja det er så sandt så sandt! Tror nogen gange, at jeg er virkelig kedelig at høre på, når jeg fabler løs om opskrifter, mad, cafeer eller en ny te jeg har købt til sagesløse veninder.

So here goes!
Og skål Julia :-)

(PS: hvis jeg er rigtig modig så tilmelder jeg mig en konkurrence om at blive Mad!'s nye blogger her i efteråret).

Ingen kommentarer: