lørdag den 2. oktober 2010

Behøver man have fødselsdag for at lave lagkage?



Svaret er nej! Hvis livet ikke er lutter lagkage, er det din egen skyld! Man kan sagtens lave lagkager hele året rundt :-)

Jeg har for nyligt købt Kathrine Klinkens udemærkede lagkagebog "Lutter lagkage" - og hvis jeg skulle vente på at nogen i nær omgangskreds havde fødselsdag, så kom jeg jo aldrig i gang med kogebogen.

Et sammenfald som jeg ser som et tegn (!) var at i kogebogen var der en chokoladelagkage med solbær. Og jeg har netop her i sommer set lyset i form af at chokolade og solbær må være to fremragende ledsagere udi syndigheder. Men jeg har ikke med mine bedste Google-evner kunne finde en chokoladekage hvor begge dele indgår - kun kager hvor der er en chokoladekage og en solbærsauce ved siden af (hvilket egentlig også lyder ret godt). Nå men tilbage til lagkager - derfor blev opskriften på Chokoladelagkage med solbær min første udfordring! Nam nam!


Behøver man have fødselsdag for at lave lagkage?

Ingen kommentarer: